Noua generație a lui Maserati GranTurismo nu a fost încă lansată. Cu toate acestea, Maserati nu se sfiește să ne arate fotografii cu viitorul model.
Un nou set de fotografii a fost publicat de constructorul italian. La începutul lunii, Maserati a publicat imagini cu versiunea electrică a viitorului GranTurismo, care se va numi Folgore. De data aceasta ne este prezentată versiunea cu motor cu combustie internă.
Mașinile au fost conduse pe drumurile publice în versiunile Modena și Trofeo. Testul precedă lansarea oficială. Maserati folosește motorul său Nettuno V6 pentru a propulsa coupe-ul. Este același propulsor de pe MC20, ceea ce înseamnă că acest grup motopropulsor va propulsa, cel mai probabil, și versiunea decapotabilă.
Deocamdată nu se cunosc date despre puterea motorului Nettuno care va fi montat pe noul GranTurismo. Ținând cont că versiunea montată pe MC20 dezvoltă 630 de cai putere și 730 Nm de cuplu, probabil că vom vedea cifre de putere ceva mai modeste. Probabil că se va situa deasupra celui de pe Grecale Trofeo. Pe versiunea sportivă a SUV-ului, motorul Nettuno dezvoltă 530 de cai și 620 Nm de cuplu.
Cu toate acestea, în vârful gamei se va afla versiunea electrică a coupe-ului. Aceasta se numește Maserati GranTurismo Folgore. Modelul electric reprezintă primul pas pe care producătorul italian îl face către electrificare.
GT-ul complet electric va folosi trei motoare electrice care vor produce un total de 1,200 de cai putere. Astfel, mașina va fi capabilă să atingă 100 de kilometri pe oră în sub trei secunde. Viteza sa maximă va fi de peste 320 de kilometri pe oră. Astfel, versiunea cu motor V6 turbo se va situa sub cea electrică.
Maserati nu a anunțat o dată oficială la care noul model GranTurismo va fi lansat, dar este așteptat să debuteze anul acesta, înainte să ajungă la vânzare anul viitor.
Sursa: Maserati